هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

ویژگی های یک موسسه برتر مشاوره انجام پایان نامه

انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین موسسه برای مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا همیشه یک فرآیند دشوار و طاقت فرسا محسوب می‌شود. در این فرآیند خطراتی وجود دارد که باید حواستان به آنها باشد. انجام پایان نامه همیشه یک چالش بزرگ برای دانشجویانی به شمار میرود که به دنبال کسب مدرک خود بوده و بنا به دلایلی آشنایی کافی با فرآیند انجام پایان نامه ندارند. اما این مسئله امروزه برای این افراد یک رویای محال نیست و لذا با تأسیس موسسات ساختارمند در حوزه مشاوره انجام پایان نامه، این مشکل حل شده است. با این حال، انتخاب موسسه باید مطابق با یک سری خصوصیات و ویژگی‌های تعیین کننده در حوزه آکادمیک باشد تا اینکه بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه خصوصیات مهم و متمایز کننده موسسات برتر و پیشرو در حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارائه شده است.

تیم کاری با تجربه و متخصص در مشاوره انجام پایان نامه

تیم فعال در یک موسسه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا باید اشراف کامل به موضوعات ارائه شده داشته باشند. برای این منظور، اعضای تیم باید دارای مدارک دانشگاهی عالی باشند تا اینکه بتوانند به خوبی از عهده بخش‌های مختلف مشاوره انجام پایان نامه برآیند. تجربه این افراد باید به حدی باشد که تمامی نیازهای دانشجو را تأمین کنند و بهترین پایان نامه ممکن را با کمک دانشجو به نگارش درآورند. تیم مشاوره انجام پایان نامه باید توانایی عرضه پایان‌نامه‌ای دقیق و کاملاً جامع را داشته باشد. هر موسسه مشاوره انجام پایان نامه باید به دانشجو اجازه دهد تا به صورت مستقیم با مشاور پایان نامه در تماس باشد تا در جریان جزئی ترین مسائل قرار بگیرد.

اعتبار در بازار مشاوره انجام پایان نامه

اعتبار موسسه مشاوره انجام پایان نامه در بازار این حوزه باید بسیار زیاد باشد. رسیدن به این اعتبار از طریق تکیه بر ارائه مشاوره‌های نظام یافته و دقیق و همچنین تهیه پایان نامه‌های ساختارمند امکان پذیر است.

از طرف دیگر ارائه تخفیف‌های هدفمند به دانشجویان می‌تواند اعتبار موسسه را افزایش دهد. شما باید از موسساتی که اعتبار خدشه دار شده ای در بازار حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا دارند دوری کنید چون حاصل کار نهایی بسیار اسفناک خواهد بود.

ارائه محتوایی بدون سرقت ادبی

موسسات با تجربه و با صلاحیت در این حوزه پایان نامه‌هایی بی عیب و نقص و عاری از سرقت ادبی را توسط دانشجویان پیش می‌برند. نتیجه کار با موسسات بدون تجربه یا کم تجربه بدون شک پایان نامه هایی مشکل دار و پر از سرقت‌های ادبی خواهد بود. دلیل بروز این مشکل این است که این گونه موسسات از تیمی غیر متخصص و فاقد تجربه لازم بهره می‌برند. تیم فعال در یک موسسه مشاوره پایان‌نامه باید به دقت بر عدم استفاده از محتوایی حاوی سرقت ادبی تمرکز داشته باشد. بنابراین ارائه محتوای نوین و جدید موجب میشود تا پایان‌نامه نهایی عاری از سرقت ادبی باشد و دانشجویان بعدی بتوانند از آن به عنوان مرجعی قدرتمند برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا خود بهره ببرند. این امر در واقع نشان‌دهنده خلاقیت و نوآوری تیم کاری موسسه است.

ساختار قیمت گذاری

ساختار قیمت گذاری یک موسسه فعال در مشاوره انجام پایان نامه باید دقیق و حساب شده باشد. این ساختار یک فاکتور بسیار مهم و تأثیرگذار در اعتبار و محبوبیت یک موسسه محسوب می‌شود. یک موسسه با تجربه دارای یک برنامه دقیق قیمت گذاری برای مشاوره هر کدام از فصل‌های پایان نامه و همچنین دیگر جزئیات مورد نیاز برای انجام پایان نامه است. دانشجو دقیقاً باید بداند که برای هر فصل چه هزینه‌ای تعیین شده و نحوه پرداخت هم به چه صورت است. بعضی از موسسات با تجربه در زمینه مشاوره انجام پایان‌نامه کارشناسی ‌‌‌‌ارشد و دکترا دارای ساختارهای قیمت گذاری متفاوتی برای رشته‌های مختلف هستند و هزینه‌ها را براساس رشته دانشجویان مشخص ساخته‌اند. این امر نشان میدهد که یک موسسه نگاهی دقیق به تمامی جزئیات دارد و بی جهت و بی اساس قیمت گذاری را انجام نداده است. دانشجویان باید از موسساتی که قیمت گذاری دقیقی برای مشاوره پایان نامه ندارند، خودداری کنند چون امکان دارد ضررهای هنگفتی در این زمینه متوجه آنها شود و حتی محصول نهایی به هیج وجه تناسبی با هزینه پرداختی نداشته باشد.

جمع آوری دقیق ترین جزئیات در مورد پایان نامه

یک موسسه متخصص و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه به هیچ وجه کارهایش با استناد به مسائل کلی مطرح شده توسط مشتریان پیش نمیبرد؛ بلکه به دنبال دقیق ترین جزئیات است. برای این موسسات، تنها در اختیار داشتن عنوان کافی نبوده و سوالات متعددی را در ارتباط با پایان نامه و موضوع آن را از مشتریان خود می‌پرسند. تیم های تخصصی این موسسات به جزئی ترین عناصر دقت داشته و اطلاعاتی را در مورد نیازهای حقیقی افراد از نوشتن پایان نامه به دست می‌آورند. این کار باعث می‌شود تا فرد مراجعه کننده دیگر هیچ نگرانی ای در مورد روند مشاوره انجام پایان نامه نداشته باشد. حتی بعضی از موسسات برتر به شکل دوره ای و زمان بندی شده با دانشجو جلسات حضوری یا تلفنی برگزار می‌کنند تا اینکه به بهترین شکل روند کار را به جلو پیش ببرند.

منابع مورد استفاده برای مشاوره انجام پایان نامه

موسسات معتبر و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا همیشه از به روزترین و مدرن ترین منابع بهره میبرند. این کار باعث می‌شود تا اطمینان خاطری برای افراد مراجعه کننده پیرامون به روز بودن پایان نامه به وجود آید. نمایش منابع مورد استفاده تیم مشاوران یک موسسه فعال در حوزه مشاوره انجام پایان نامه موجب ارتقای اعتبار و اعتلای خود موسسه می‌شود چون این کار در واقع آینه تمام نمایی از پیشرفته بودن تیم متخصص موسسه خواهد بود.

5 روندی که طراحی لوگو در سال های اخیر به سمت آن رفته است!



وقتی که شما می خواهید یک تجارت را ایجاد کنید، نیاز به داشتن یک لوگو دارید. بنابراین داشتن یک لوگو برای افرادی که یک تجارت دارند بسیار مهم می باشد. لوگو در حقیقت باعث می شود که تجارت شما به دیگران شناسانده شود. این لوگو در قالب یک طرح ترافیکی به دیگران شناسانده می شود. بنابراین انتخاب لوگوی مناسب برای این کار باید با دقت مناسب انتخاب شود.

 چون لوگو در حقیقت نماد تجارت و برند است و بنابراین می تواند تاثیر زیادی را بر روی مشتریان داشته باشد. لوگو حتی از دیدگاه روان شناسانه هم می تواند بر روی مشتریان اثرگذار باشد.  وقتی که یک تجارتی از یک لوگو استفاده می کند، به شیوه ای اسرارآمیز و پنهان، هدف هایی که دارد و ارزش هایی که در این تجارت وجود دارد را به مشتریان خودش اعمال می کند. بنابراین استفاده از لوگو در یک برند نشان دهنده تعریف ها و مفهوم های مختلفی است.

 لوگو معمولا دارای دو بخش است: 

 بخش تصویری و بخش متن. 

این لوگوها مخصوص کمپانی های مخصوص هستند و انتقال دهنده اهداف و ارزش های کمپانی مورد نظر می باشند. این لوگوها مختص برند هستند و هر برند و کمپانی یک لوگوی مخصوص دارد و دو برند نمی توانند از یک لوگو استفاده کنند. در صورتی که یک لوگو به شکل مناسبی طراحی شود، می تواند ارزش ها و اهداف برند را به خوبی و به شکل واضح و تاثیرگذاری به فردی که به آن نگاه می کند منتقل کند. وقتی که یک فردی به یک لوگو نگاه می کند می تواند ارزش های برند مورد نظر، نوع خدمات و نوع کار این برند را درک کند. بنابراین برای برندها خیلی مهم است که یک لوگوی مناسب داشته باشند چون در صورتی که یک لوگوی مناسب داشته باشند، می توانند از رقیبان خودشان در این زمینه جلو بیفتند. در صورتی که یک لوگوی مناسب داشته باشید، می توانید از ده ها تجارت و برندی که شبیه به برند شما هستند جلو بیفتید. همچنین داشتن یک لوگوی خوب منجر به ایجاد احساس اعتماد در میان مخاطبین می شود. 

اگر یک تجارت بخواهد در کارش موفق شود، نیازمند داشتن اذهانی خلاق است که بتوانند یک لوگوی مناسب طراحی کنند. در صورتی که افرادی که در یک کمپانی و تجارت کار می کنند، بخواهند به سودآوری برسند نیاز دارید که تلاش هایی را که در این تجارت و کمپانی انجام می دهند را در غالب یک طرح گرافیکی به مردم ارایه کنند تا مردم بفهمند که کاری که آن ها دارند انجام می دهند در چه رابطه ای است و چه مزیت هایی دارد. 

بنابراین شیوه طراحی کردن لوگو از اهمیت فوق العاده زیادی برای یک تجارت برخوردار است. در این پست قصد داریم تا درباره برخی از روندهایی که طراحی لوگو به آن سمت پیش می رود مطالبی را ارایه نماییم:

روند طراحی لوگو در سال های اخیر به سمت موارد زیر پیش می رود؛

-  ساده بودن

- لوگوهای تطبیقی

معتبر بودن

-  پایدار بودن

- وجود سطوح شیب دار


1. ساده بودن

در سال های خیر، روند طراحی لوگوها در سال های اخیر به سمت سادگی پیش برود. چند سال پیش، طراحی های لوگوی بسیار پیچیده طرفدار زیادی داشت و کمپانی ها و تجارت ها سعی می کردند تا طراحی های لوگو را به گونه ای طراحی کنند که پیچیده باشد چون فکر می کردند که طراحی لوگوها به شیوه پیچیده باعث می شود که مخاطبین توجه بیشتری به برند بکنند.

 در سال های اخیر این روند تغییر کرده است. امروزه طراحی های لوگو به شکل های ساده طرفدار بیشتری دارد. جو فلوری (Joe Flory)، یکی از طراحان لوگوی کمپانی FINE ، بیان می کند که "امروزه، گرایش زیادی به سمت از بین بردن ترکیبات اضافه و پیچیده در تصاویر بصری طراحی لوگو ایجاد شده است و مخاطبین ترجیح می دهند تا لوگوهابب که به صورت ساده طراحی شده اند را انتخاب کنند. 

امروزه دیگر لوگوهای پر زرق و برق طرفداری ندارند" آلاستار هولمز (Alastair Holmes)، مدیر بخش طراحی های کمپانی This Place، بیان می کند که "از آن جایی که امروزه دیگر لوگوها و طراحی های لوگوی ساده در میان مردن طرفدار پیدا کرده است، بنابراین برای کمپانی هایی که در گذشته لوگوهای پیچیده ای را برای خودشان انتخاب کرده اند، در حق انتخاب می ماند: یکی این که کاری کنند که طراحی های گرافیکی قدیمیشان تغییر پیدا کند و ساده تر شود و دیگری این که طراحی های قدیمی خودشان را فراموش کنند و مجددا یک طراحی لوگوی جدید ایجاد کنند."

به عنوان مثالی از آن چه که هولمز می گوید، می توان به لوگوی مربوط به کمپانی Uber اشاره کرد که به جای این که یک لوگوی جدید طراحی کند، لوگویش را تغییر داده است. این کمپانی لوگوی خودش را (که البته خیلی هم پیچیده نبوده است) به شکل ساده تری تغییر داده است و از رنگ های ساده تری استفاده کرده است.

2.  لوگوهای تطبیق پذیری

در سال های خیر روند طراحی لوگو به سمت لوگوهای تطبیق پذیر پیش رفته است. لوگوهای تطبیق پذیر لوگوهایی هستند که با هر اندازه ای سازگار می باشند و می توان آن ها را در هر اندازه ای بکار برد.  پیشرفت تکنولوژی و الکترونیک به شیوه گسترده ای روند طراحی گرافیکی را در دنیا تغییر داده است.

 امروزه لوگوهای مربوط به کمپانی ها، در صفحه نمایش کامپیوترهای شخصی به یک شیوه نمایش داده می شوند؛ در صفحه نمایش موبایل به یک شکل نمایش داده می شوند و غیره.  بنابراین امروزه افرادی که می خواهند برای تجارتشان یک لوگوی مناسب طراحی کنند، باید این موضوع را درنظر داشته باشند که این لوگو باید به شکلی طراحی شود که هم در صفحه مانیتور کامپیوترهای شخصی مطلوب و زیبا باشد و هم در مانیتور گوشی های هوشمند به نظر جذاب بیاید و هم در محیط های دیگر. بنابراین روند طراحی لوگو در سال های اخیر به سمتی پیش رفته است که لوگوها با ابعاد مختلف زیبا به نظر برسند. 

 بنابراین در سال های اخیر طراحی لوگوها به شکلی شده است که بخشی از طراحی لوگو که شامل حروفی با اندازه کوچک است خالی گذاشته شده است  (تا در صورت کوچک شدن کا اندازه لوگو) مخاطبین مشکلی در خواندن این حروف نداشته باشند و همچنین حروفی که مربوط به بخش اصلی طراحی هستند بسیار شفاف نشان داده شده اند.(مانند شکل زیر)

این طراحی ها باید به شکلی انجام بگیرند که وقتی که این لوگوها را در یک صفحه نمایش می بینید، به همان اندازه که آن ها را در اندازه حقیقی خودشان مطلوب می بینید، در صفحه نمایش و در ابعاد کوچک هم آن ها را مطلوب ببینید. به عنوان مثال، وقتی که شما در بخش mailbox گوگل وارد می شوید، می بینید که یک تصویری در گوشه سمت راست بالایی ظاهر می شود که شکل استانداردی دارد و با این که دارای ابعاد کوچکی است، تمام ویژگی های یک لوگوی مناسب را دارد.

3. نشان دادن اعتبار برند

امروزه سعی می شود تا در طراحی لوگوها، اعتباری که برند دارد حتما به تصویر کشیده شود. این موضوع در سال های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است چرا که در این سال ها برندهای گسترده تر و متنوع تری ایجاد شده اند که سعی می کنند تا گوی سبقت را از هم بگیرند. بنابراین رقابت میان برندها زیادتر شده است و آن دسته از برندهایی که بتوانند لوگوهایی برای خودشان طراحی کنند که در این لوگوها به اعتباری که برند دارد اشاره شود، می توانند از برندهای دیگر در کار پیش بگیرند.

 به عنوان یک مثال بارز از لوگوهایی که در آن ها سعی می شود به اعتباری که برندشان دارد اشاره شود، لوگوی مروبط به برند "ایبیل و کول" را درنظر می گیریم که در شکل زیر نشان داده شده است.

همان طور که در این شکل می بینیم، در این برند به شکل مفید و مختصری اعتبار برند مورد نظر نشان داده می شود و به این موضوع اشاره می شود که برند "ایبل و کول" (Abel & Cole) به مدت 30 سال است که در زمینه تولید مواد ارگانیک فعالیت دارد. بنابراین در سال های اخیر لوگوهای مربوط به برندها به این سمت رفته اند که سعی می کنند اعتبار این برندها را درون خود جای دهند.

 در طراحی این لوگوها سعی می شود تا همزمان با استفاده از کنتراست (تضاد) رنگ ها، اشکال جدید و جذاب (که معمولا با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند نرم افزار فوتوشاپ ایجاد شده اند) و همچنین استفاده از نمادهای جالب، با استفاده از چند کلمه کوتاه، اعتباری که این برند دارد به مخاطبین نشان داده شود.

4.پایداری

با این روند جدید طراحی لوگوها به این شکل است که به دلیل تغییر پارامترهای دیگر در این صنعت، بسیاری از تجارت ها ترجیح می دهند تا لوگوهای خودشان را هر از چندگاهی عوض کنند؛ ولی بسیاری از برندها و تجارت هایی که در گذشته لوگوهایی داشتند که برای آن ها محبوبیت ایجاد کرده بوده است؛ ترجیح داده اند که این لوگوها را عوض نکنند. البته در بعضی از موارد این تجارت ها تغییرات کوچکی در این لوگوها داده اند ولی آن ها را عوض نکرده اند. به عنوان یک مثال مناسب می توان از لوگوی مربوط به برند کارلسبرگ (Carlsberg) نام برد.

طراحان این برند تغییری در این لوگو نداده اند به این دلیل که آن ها فکر می کنند در صورتی که بخواهند لوگوی این برند را تغییر دهند باید راه زیادی را طی کنند تا دوباره تعداد زیادی از مشتریان جلب آن شوند. کریس ماکلین (Chris Macklin) که مدیر بخش خلاقیت کمپانی وولف اولینز (Wolff Olins) است بر این عقیده است که طراحانی که از همان لوگوی قدیمی برای این برند استفاده می کنند فکر می کنند که همان شکل و شمایل استاندارد این لوگو نسبت به شکل تطبیق پیدا کرده این لوگو مشهوریت بهتری دارد و به همین دلیل هم آن را تغییر نداده اند.

اکثر برندهایی که لوگوهای خودشان را تغییر نداده اند فکر می کنند که در صورتی که مدل های جدیدی برای لوگوهایشان ایجاد کنند، مدت زمان زیادی طول می کشد تا مردم به این لوگوهای جدید عادت کنند و بنابراین آن ها بسیاری از مخاطبینشان را از دست می دهند. اما در صورتی که از لوگوهای قدیمی استفاده کنند می توانند با کمک گرفتن از معروفیتی که در گذشته داشته اند، مخاطبین بیشتری را به خودشان جلب کنند. البته روند پایداری طراحی لوگوها برای برندهایی که دارای لوگوهای قدیمی هستند صادق است و برندهایی که دارای لوگوهای جدید هستند همواره سعی می کنند لوگوهای خودشان را تغییر دهند.


5.  وجود سطوح شیب دار

 یکی از روندهای طراحی لوگو که در سال 2020 طراحی های لوگو به آن سمت پیش می روند، وجود سطوح شیب دار در این طراحی ها می باشد. در سال های اخیر طراحان لوگو سعی می کنند تا از سطوح شیب دار برای طراحی لوگوهای خودشان استفاده کنند. همچنین موضوع "پنهان سازی" هم یکی از موضوعاتی است که امروزه بازاریابان و افرادی که می خواهند برای یک تجارت طراحی لوگو کنند، به این موضوع تا حدودی توجه می کنند.

 به عنوان مثال لوگوی جدید مربوط به کمپانی موزیلا (Mozilla) را درنظر بگیرید:

در لوگوهای قبلی این کمپانی، دیده می شود که یک روباه دمش را در اطراف کره زمین پهن کرده است. در مدل های قبلی کرده زمین با رنگ آبی مشخص شده بود. این در حالی است که در طراحی جدید، با استفاده از مفهوم "پنهان سازی" که در بالا به آن اشاره شد، ظاهرا بخش کره زمین حذف شده است و همچنین نمی توان حیوان خاصی را در شکل تشخیص داد. بنابراین همان طور که مشاهده می شود در این سال ها بسیاری از لوگوها سعی می کنند تا روند مخفی کردن برخی از المان هایی که مربوط به لوگوهایشان برای سال های قبلی بود  را در پیش بگیرند.


همان طور که در ابتدا ذکر شد، لوگوی یک کمپانی یا تجارت بخش بسیار مهمی از آن است و می توان گفت که می تواند به عنوان یکی از عواملی مورد استفاده قرار بگیرد که تعیین کننده میزان موفقیت یک برند می باشد. بنابراین افرادی که می خواهند لوگو طراحی کنند، باید به موضوع اثربخشی طراحی لوگو توجه خاصی داشته باشند تا بتوانند لوگوی مناسبی را که منجر به جلب مخاطبین و مشتریان می شود را طراحی کنند.

 

آیا می دانستید می تواند از یک لوگو 2 تا طرح زده شود!



شورای شهر شیکاگو، بر علیه یک کمپانی در منطقه راکفورد که مربوط به تولید قهوه است ولی توسط آتش نشانان اداره می شود، شکایت کرده است و می گوید که لوگوی این کمپانی بسیار شبیه به لوگوی مربوط به اداره آتش نشانی کل شیکاگور است. نام این کمپانی، کمپانی "قهوه دپارتمان آتش نشانی" است. مقامات شهر شیکاگو می خواهند که این کمپانی هر چه زودتر لوگوی خوودش را تغییر دهد. در این لوگو سه حرف اصلی F، D و C دیده می شوند و به شکل درشتی نمایان می باشند. 

 مقامات شهر شیکاگو بیان کرده اند که این شکایت، که امروز به دادگاه فدرال اعمال شده است، بسیار مهم است و این کمپانی تولید قهوه، از سه حرف F، D و C (Fire Department Company) منجر به برانگیخته شدن خاطره آتش نشانی در شهر می شود و این کمپانی سعی دارد تا از این روش استفاده کند تا برای خودش شهرت کسب کند. آن ها بیان کرده است که استفاده از FDC باعث می شود که مردم احساس ایمنی کنند و بیشتر محصولات این کمپانی را بخرند...و احساس کنند که ارتباطی میان این کمپانی و آتش نشانی شهر شیکاگو می باشد در صورتی که اوضاع این گونه نیست. 

 این لوگو که بسیار شبیه به لوگوی مورد نظر است، به گونه ای طراحی شده است که دقیقا همان شکل و شمایل را در ذهن ایجاد کند و علاوه بر آن، حروف C و F و D هم دقیقا به همان اندازه ای که در لوگوی مربوط به آتش نشانی شیکاگو بارز هستند، نمایان می باشند.

در وب سایت این کمپانی، آمده است: "این کمپانی بوسیله آتش نشانان اداره می شود و 10 درصد از میزان کل فروش آن به منظور حمایت کردن آتش نشانانی که مجروح شده اند و یا مشکل دارند، اختصاص داده شده است. یک فنجان چای در طول دوران خدمت در ارتش و یا دوران خدمت در اداره آتش نشانی، بسیار اهمیت دارد. به این دلیل که کار آتش نشانی خیلی سخت است و استفاده از کافئین می تواند برای بیدار نگه داشتن آتش نشانان در طول شب های طولانی مفید باشد. بنابراین مصرف قهوه می تواند برای آتش نشانان مفید باشد.

آتش نشانان و افرادی که در این اداره کار می کنند به دلیل این که سبک زندگی مخصوصی دارند و باید به شکل 24 ساعته و 7 روز هفته آماده خدمت باشند، نیاز به استفاده از قهوه دارند و برای این که بیدار بمانند تا بتوانند کار آتش نشانی را انجام دهند، باید همیشه بیدار باشند.


 به این دلیل است که بخشی از سود حاصل از این کمپانی به مجروحان و آسیب دیدگان بخش آتش نشانی اختصاص داده شده است". مقامات دولتی بیان کرده اند که لوگوی این کمپانی، "یک اقدامی برای سوء استفاده از حسن نیت نشان و مارک آتش نشانی شهر شیکاگو" است. آن ها درخواست کرده اند که صاحبان این کمپانی علاوه بر تغییر دادن لوگوی این کمپانی، به میزان 10000 دلار به دلیل نقض کردن قوانین مربوط به لوگوها جریمه پرداخت کنند. کمپانی مذکور، به هنوز پاسخی به اتهامات فوق نداده است.

داستان لوگوی شرکت های معروف که نمیدانستید!



لوگوی برندهای معروف به صورت اتفاقی انتخاب نشده‌اند و پشت طراحی هر یک از آنها هدفی ویژه وجود دارد. اگرچه ممکن است برخی از آنها واقعا معنایی نداشته باشند، اما در مقابل برخی دیگر قصد دارند به طرز ماهرانه‌ای پیامی را منتقل کنند. در طراحی معروف‌ترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر می‌رسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.  


لوگوی برندهای جهانی معروف همیشه ما را به سمت خود جلب می کنند. در ۹۰ درصد موارد ما نمی دانیم که چه معنا و پیام پنهانی در این لوگوهای به ظاهر بی معنی و ساده پنهان است. اما باید بدانید که این لوگوها ساده و بی هدف نیستند و در پشت طراحی آن ها هدف و معنای خاصی نهفته است که از خلاقیت و زیرکی سازندگان آن نشأت می گیرد. در ادامه شما را با معنای تعدادی از این لوگوهای معروف آشنا خواهیم کرد.



BMW

نظری وجود دارد که لوگوی بی ام و نماد پروانه در آسمان آبی است ( این مورد حتی توسط برخی از کارمندان شرکت نیز به اشتراک گذاشته می شود ) اما در مورد لوگوی BMW همه چیز خیلی ساده است ؛ رتگ های آبی و سفید توسط سازندگان به افتخار پرچم باواریا انتخاب شده است.


ویکی پدیا

این کره نماد جهانی دایره المعارف است. قطعات پازلی که از آنها تشکیل شده است چند زبانه هستند بنابراین هر یک از آن‌ها با حروف الفبای متفاوت علامت‌گذاری شده‌اند. آن‌ها با هم کلمه “wikipedia” را می‌سازند، و جدول غایب نشان می‌دهد که دانشنامه تکمیل نشده و اطلاعات جدیدی به طور مداوم در آن ظاهر می‌شوند.


سونی VAIO

همه فکر می کنند نوع نوشتن VAIO در لوگوی فوق ، یک ترکیب مدرن و امروزی است اما چیزی که شاید شما هم نمی دانید این است که در واقع حروف VA نشانگر امواجی هستند که سیگنال آنالوگ ایجاد می کنند در حالی که IO نشانگر 10 است که نماد سیگنال دیجیتال است.



والت دیزنی 

والت دیزنی نام تجاری موفق، پیشرو و شناخته‌شده‌ای بین کودکان است که توانسته در بین همه مخاطبان برندی شناخته شده باشد. خب فکر می‌کنید چه چیزی بهتر از این است که لوگوی یک برند، امضای صاحب آن باشد؟ بله درست است. شما در لوگوی دیزنی، امضای والت دیزنی بنیانگذار محصولات این شرکت را می‌بینید و این یعنی اینکه صاحب یک برند، اعتبار کسب و کار خود را با این امضا تایید کرده است. البته فونت این امضا چندان شبیه خط والت دیزنی نیست اما هنوز قدرت به تصویر کشیدن مفاهیم مهمی را در خود جای داده است. مانند اینکه نام شخصی تاثیرگذار را به روشی جادویی نشان می‌دهد و همچنین این موضوع که برند دیزنی تاکنون کارهای قابل تحسینی در کارنامه کاری خود دارد را در ذهن تداعی می‌کند.


اینستاگرام

اینستاگرام جزو برندهای نوپا است که عمر زیادی از بنیانگذاری آن نمی‌گذرد. درواقع بسیاری از ما می‌توانیم اولین لوگوهای این برند را نیز در سال 2010 به خاطر بیاوریم که در آن سال‌ها تازه آغاز به کار کرده بود. لوگوی ابتدایی اینستاگرام رنگ‌هایی ساده مانند قهوه‌ای را در بر داشت تا نظر مخاطبان عکاسش را جلب نماید. با این حال این برند در سال 2016 تصمیم گرفت دستی به سر و روی لوگوی قبلی خود بکشد؛ چراکه دیگر نه تنها عکاسان بلکه افراد دیگری هم جزو مخاطبان آن محسوب می‌شدند. افراد میانسال، نوجوانان، جوانان و حتی برندهای معروف، همه و همه جزو مخاطبین این شبکه اجتماعی محبوب بودند. درواقع با این تغییرات، این برند لوگوی خود را با رنگ‌های روشن، درخشان و بکارگیری گرادینت جلا داد تا بتواند از این طریق روحیه فعالیت و تنوع مخاطبان را نشان داده و  از طرف دیگر جالب است بدانید که استفاده از رنگ‌های گرادینت موضوعی مهم در طراحی وب نیز محسوب می‌شود.


8 تکنیک شگفت انگیز موشن گرافی که باید بدانید!

 8 تکنیک شگفت انگیز موشن گرافی


در دنیای جدید، که به آن عصر اطلاعات هم گفته می شود، انتقال دادن اطلاعات و داده ها با سرعتی بسیار بیشتر

 از گذشته انجام می گیرد.


 در این دنیای جدید، موضوع "چگونگی انتقال دادن اطلاعات" موضوعی است که توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است چون در روزگار کنونی، اطلاعات با سرعت هرچه تمام تر منتقل می شوند و بنابراین یک نوع اشباع شدگی از اطلاعات برای مخاطبین و کاربران ایجاد شده است. شبکه های مجازی و اینترنت، به عنوان منبع اصلی اطلاعات، حجم عظیمی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهند. 

بنابراین دیگر "اطلاعات نوشتاری" جذابیت خودشان را از دست داده اند. بنابراین یکی از راه های مهم و نوآورانه برای انتقال اطلاعات در دنیای امروز، این است که اطلاعات به شیوه ای غیر از شیوه نوشتاری انتقال پیدا کنند. یکی از بهترین روش های این انتقال، انتقال به روش اطلاعات گرافیکی (Graphic content) است . استفاده از این راه می تواند باعث شود که محتوای آنلاین، به گونه ای بهتر و جذاب تر انتقال پیدا کند.


موشن گرافیک، انیمیشن، محتواهای متحرک، نمودهای متحرک و غیره تکنولوژی های جدیدی هستند که به تازگی برای این کار مورد استفاده قرار گرفته اند. تمام این تکنولوژی ها برای این مورد استفاده قرار می گیرند که به شیوه ای نوآورانه و مدرن، بتوان اطلاعات را به مخاطبین مورد نظر انتقال داد.


در این دنیایی که بوسیله اینترنت هدایت می شود، شما در هر بخشی از اینترنت که بروید، می توانید ردپایی از محتوای موشن گرافیک ببینید. ممکن است شما یک ویدویی انیمیشنی و یا یک بلاگ بازاریابی و یا یک ویدیویی مجازی متعلق به یک گربه در پلتفرم های شبکه های مجازی ببینید. تمام این ها موشن گرافی هستند. موشن گرافی، که زمانی از نقاشی های کشیده شده بوسیله دست ساخته شده بود، امروزه به صورت انیمیشن های سلوئیدی خودش را نشان می دهد. به طور کلی امروزه از موشن گرافی برای ایجاد محتوای اینترنتی با کیفیت بالا و جذاب استفاده می شود.


 با وجود بسیاری از نوآوری های مختلف در این زمینه، برخی از تکنیک ها هرگز جذابیت خودشان را در طراحی موشن گرافی از دست نمی دهند ولی با این حال در سال 2019 شاهد اضافه شدن چندین تکنیک جدید به کار موشن گرافی بودیم. این تکنیک ها به گونه ای هستند که کیفیت کار موشن گرافی را افزایش می دهند و باعث می شوند که اثرگذاری استفاده از این تکنیک، بسیار بیشتر از قبل باشد.


در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از این تکنیک های جدید که در سال 2019 برای موشن گرافی بکارگرفته شدند و کیفیت کار موشن گرافی را تغییر دادند آشنا کنیم:


2

1.  تایپوگرافی جنبشی

نوع حرکتی محتوا و اطلاعات، چه در تبلیغات تلویزیونی مورد استفاده قرار بگیرد و چه در وب سایت ها، بسیار جذاب می باشد. یکی از دلایل آشکار این جذابیت، این است که این نوع محتوا، دارای ویژگی های جذابی است و جذابیت دارد. در تایپوگرافی جنبشی از انیمیشن های ساده استفاده می شود تا کلماتی ایجاد شود که در صفحه نمایش حرکت کنند.

در این روش، فرد طراح می تواند با تغییر دادن شیوه حرکت حروف، کاری کند که این حروف به شیوه های مختلفی حرکت کنند. به عنوان مثال می تواند حروف را بزرگ و منبسط کند و آن ها را بلرزاند و یا حالت موج دار به آن ها بدهند و غیره. تمام این انواع مختلف حرکت حروف بستگی به نوع کار طراح دارند و دست طراحی برای حرکت دادن این حروف باز است.

2. متن شکسته شده

مورد دیگر، مورد متن شکسته است. ممکن است این تکنیک به نظر قدیمی تر از موشن گرافی بیاید ولی حقیقت امر این است که شیوه ای که این تکنیک در موشن گرافی استفاده می شود، متمایز است. در موشن گرافی، استفاده از تکنیک متن شکسته به این معنی است که می توان با متن بازی کرد. طراحی می تواند متن را در متن کاملا از هم باز کند ( به گونه ای که انگار کلمات منفجر شده اند) و یا این که می تواند موقعیت کلمه های متن را تعویض کند و یا این که می تواند به شیوه های دیگر نوآورانه این کار را انجام دهد. استفاده از این تکنیک می تواند نوعی حس شاعرانه به متن بدهد و در عین حال که درک متن را برای شما آسان می کند، به محتوای شما ارزش بدهد.

3.گذارهای یکپارچه

این تکنیک به این شیوه است که حالت سیال بودن را به محتوا اضافه کنیم. نبود برش ها بین صحنه ها و تغییر نرم یک صحنه به صحنه دیگر، منجر می شود که این تکنیک یکی از ماندگارترین تکنیک ها شود. در حقیقت این تکنیک یکی از قدیمی ترین تکنیک هایی است که در موشن گرافی وجود داشته است و هنوز هم از آن استفاده می شود. بسیاری از تکنیک های موشن گرافی هم از این تکنیک تاثیرپذیرفته اند  باید گفت که این تکنیک هرگز قدیمی نمی شود.

4.خطوط نازک

خطوط، یکی از المان های مهم در طراحی هستند که متاسفانه از همه المان های دیگر توجه کمتری به آن ها شده است. خطوط، بدون توجه به ساده بودنشان، می توانند برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. از کاربردهای خطوط می توان به اشاره کردن به جهت ها و یا تعریف محدوده شکل ها و تولید بخش ها بین المان های مختلف را اشاره کرد. بازی با خطوط در موشن گرافی کم کم تبدیل به موضوعی جذاب شده است. استفاده از خطوط ساده می تواند برای معرفی کردن بسیاری از المان ها در محتوای گرافیکی کافی باشد و بنابراین تکنیک خطوط ساده و بازی با خطوط ساده هم یکی از تکنیک ها جالب در موشن گرافی محسوب می شود.

5.حالت دادن

یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای طراحی گرافیکی انجام داد، این است که باید یک المانی را برای زیباشناسانه تر کردن محتوا به آن اضافه کنیم. استفاده کردن از المان های زیبا کننده، مانند این است که به محتوا یک نفسی بدهیم. در این جاست که از عامل "حالت دادن" به آن ها استفاده می کنیم. استفاده مناسب از این تکنیک می تواند یک زیبایی خاصی را به کار اضافه کند و می تواند باعث شود که کار، حالت هنرمندانه تری به خودش بگیرد که همین موضوع منجر می شود که جذابیت کار بیشتر شود. بدون این تکنیک، احساس می شود که در کار، یک چیزی کم است.

6.حرکت سیال

همان طور که تکنیک بالا، یعنی حالت دادن، می تواند یک احساس بهتری به محتوای شما اضافه کند، تکنیک حرکت سیال هم می تواند یک احساس ارگانیک جدیدی به محتوای شما اضافه کند. حرکت سیال می تواند کاری کند که محتوای شما در صفحه نمایش حرکت کند. در حقیقت در تکنیک حرکت سیال، یک احساس حرکت اضافه می شود که محتوای شما کمی حالت دراماتیک تر به خودش می گیرد. این کار منجر می شود که کل تصویر کمی جذاب تر باشد و بیننده ها و مخاطبین بیشتر جذب آن شوند.

7. ترکیب دو بعدی و سه بعدی

اکنون که تکنیک های سه بعدی تا اندازه ای رشد کرده اند که می توان انتظار داشت که بسیاری از طراحی ها در حالت سه بعدی انجام شوند؛ ترکیب دو بعدی و سه بعدی، یکی از نوآورانه ترین روش هایی است که می توان برای افزودن جذابیت به کار مورد استفاده قرار داد. در ترکیب دو بعدی و سه بعدی، کاری می کنند که نوستالوژی که نسبت به حالت دو بعدی وجود دارد با استفاده از ترکیبی که با تکنیک سه بعدی شده است، اثر بیشتری را بر ذهن و روان مخاطبین داشته باشد.

8. سورئالیسم دیجیتالی

سورئالیسم یعنی این که چگونه طراحان از طبیعت در کارهایشان الهام می گیرند و آن را به چیزی غیرحقیقی مانند انیمیشن تبدیل می کنند. احتمالا یکی از مدرن ترین روش های برای طراحی های انیمیشنی، نوعی سورئالیسم به نام سورئالیسم دیجیتالی است که در آن سعی می شود که از المان های دنیای حقیقی استفاده شود تا به این شیوه برای طراحی های دنیای مجازی از آن الهام گرفته شود. در حقیقت در این نوع تکنیک، که در موشن گرافی هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، از الهام گرفتن از حقیقت و تولید تصاویر و جلوه های جذاب مجازی با استفاده از آن استفاده می شود.