یکی از اهداف اولیه و مهم ایجاد لوگوها این است که با استفاده از آنها به کاربران ایده ای درباره این که ویدیو در چه رابطه ای میباشد بدهید. بنابراین بهتر است تا جایی که ممکن است این لوگوها را به ویدیوها مرتبط نگه دارید. چنین کاری منجر میشود که افرادی که ویدیوهای شما را می بینند احساس مناسبی نسبت به شما خواهند داشت.
شما باید لوگویی برای ویدیوهای خودتان طراحی کنید که باعث شود که مخاطبینی که به عنوان بازدیدکننده از ویدیوی شما بازدید میکنند احساس نمایند که نسبت به کار شما کنجکاو شدهاند. شما باید توجه کنید که لوگوی ویدیویی که شما به اشتراک گذاشته اید در حقیقت می تواند به عنوان بخشی از خود ویدیو قلمداد شود بنابراین سعی کنید تا کاری کنید که این افراد تا جایی که ممکن است نسبت به تصویری که به عنوان لوگو می بینند علاقه نشان دهند و احساس نمایند که دوست دارند ویدیو را نگاه کنند. در این جا نیاز به کمی خلاقیت هم احساس می شود.
هنگامی که برای ویدیوهایتان لوگو طراحی میکنید در صورتی که دوست دارید این طراحی ها موفق شوند بهتر است که این طراحی ها را به صورت ریز انجام دهید. برخی از طراحان فکر میکنند که برای طراحی لوگوهای ویدیوها نیاز به داشتن طراحی های بزرگ می باشد اما چنین موضوعی اصلاً درست نیست و طراحی یک لوگوی کوچک در بسیاری از موارد می تواند نسبت به طراحی یک لوگوی بزرگ بهتر عمل کند. بنابراین سعی کنید که طراحی های لوگوی ویدیو را به صورت کوچک انجام دهید.
این کار به مخاطبین شما کمک میکند تا ویدیوهایی را که به اشتراک گذاشته اید از فاصله دور بشناسند. البته با این که هر لوگو باید برای هر ویدیو متفاوت باشد؛ با این وجود در صورتی که برای ویدیوهایتان لوگوهایی طراحی کرده باشید که دارای طراحیهای یکسانی با هم باشند در این صورت میتوانید انتظار داشته باشید که کاربران ویدیوهای شما به لوگوی شما اهمیت می دهند و ویدیوهای شما را بیشتر نگاه می کنند.
تحقیقات نشان داده است که افرادی که می خواهند لوگوهای ویدیویی ایجاد کنند در صورتی که در کارشان احساساتی تر عمل کنند نسبت به زمانی که خیلی خشک و جدی عمل می کنند موفق تر هستند. بنابراین شما باید سعی کنید تا در کارتان احساساتی باشید. شما باید کاری کنید که احساسات افرادی که به عنوان بازدیدکننده ویدیوهای شما را می بینند تحریک شود. لذا شما باید کاری کنید که کاربران و بازدیدکنندگان ویدیوهای شما را تا انتها نگاه کنند و از تماشای آنها لذت ببرند بنابراین در طراحی های خودتان سعی کنید از احساسات خودتان هم کمک بگیرید.
این روزها میان تجارتها و کارآفرینیهای مختلف یک رقابت سنگینی ایجاد شده است و هرکدام از آنها دوست دارند تا در این رقابت پیروز شوند. به همین دلیل است که آنها سعی میکنند تا پارامترهای مختلفی را که می تواند منجر به پیروز شدن و یا شکست خوردنشان در یک تجارت نسبت به رقبایشان شوند بررسی کنند و سعی کنند این پارامترها را برای خودشان ارتقاء دهند. یکی از مهم ترین این پارامترها که می تواند بر روی موفق شدن یک تجارت تأثیر بسیار زیادی داشته باشد؛ پارامتر "لوگو" و طراحی آن می باشد. طراحی لوگو برای یک تجارت میتواند تأثیر بسیار مهمی بر روی میزان موفقیت یک برند داشته باشد. در صورتی که شما به عنوان یک تجارت، یک لوگوی باکیفیت داشته باشید که خیلی خوب طراحی شده باشد میتوانید یک رابطه خوبی را با مخاطبین هدف (مشتریان هدف) خودتان ایجاد کنید. اما در صورتی که یک لوگو انتظارات فوق را برآورده نکند ممکن است منجر به این شود که تجارت مورد نظر شکست بخورد.
تجارتهایی که این روزها به فعالیت می پردازند، پارامتر "ارتباط گرفتن با مشتریان" را باید به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدیترین عوامل درنظر داشته باشند. بنابراین تجارت هایی موفق تر می شوند که با مخاطبینشان ارتباطات موفق تری دارند و تجارت هایی که ارتباطات نزدیک و عمیق و موفقی با مخاطبینشان ندارند شکست می خورند. بنابراین با تولید یک لوگوی مناسب می توان تا حدود بسیار زیادی این ارتباطات را رونق بخشید. در ادامه 5 توصیه برای طراحی کردن یک لوگوی مناسب برای تجارت ها ارایه می کنیم:
قبل از این که بخواهید یک لوگو طراحی کنید باید اطلاعاتی را نسبت به برند مورد نظر داشته باشید. فراموش نکنید که لوگویی که طراحی میکنید برای مشتریانی است که از این برند استفاده میکنند. این لوگو برای شما و یا افرادی که سهام داران برند هستند ساخته نشده است و تنها این مشتریان هستند که باید از آن استفاده کنند. بنابراین برای این که بتوانید لوگو را به بهترین شکل ممکنش طراحی کنید؛ باید مفاهیم کلی مرتبط با برندتان را درنظر داشته باشید. شما باید درک کنید که این برند درباره چیست و با چه مفاهیمی ارتباط دارد. در صورتی که مفاهیم کلی برند را درک کنید؛ این کار میتواند به شما کمک کند تا یکی از بهترین و کامل ترین انواع لوگوها را طراحی کنید. لذا میتوان گفت که لوگوی در حقیقت حرف اصلی را که یک برند می زند نشان می دهد بنابراین در صورتی که شما ندانید که اصلاً حرف اصلی که برند میخواهد بیان کند چیست؛ نمی توانید این حرف را به صورت لوگو نشان دهید.
لوگو در حقیقت یک نمایش کیفیتی تجارت شما می باشد. تصاویری که در لوگو بکار رفته است و همچنین رنگ هایی که در لوگو مورد استفاده قرار گرفته اند باید با نوع تجارتی که مرتبط با آن می باشند و همچنین نوع محصولات که این تجارت ارایه می کند متناسب باشند. بنابراین شما وقتی که می خواهید یک لوگو طراحی کنید، یک هویت برند قوی ایجاد میکند که هویت اصلی شرکت را بهتر می کند و به شرکت این اجازه را می دهد که در بازارهای امروزه که بازارهایی به شدت رقابتی هستند از رقبای خودشان پیشی بگیرد. بنابراین لوگو در تعیین کردن هویت یک برند برای یک شرکت نقش بسیار مهمی بازی میکند و به این شرکت کمک میکند تا هویت خودش را تشخیص دهد. پس شما باید این موضوع را به عنوان یک نکته مهم درنظر داشته باشید که همیشه سعی کنید به هنگامی که لوگو طراحی می کنید؛ آن را به شیوه ای طراحی کنید که طبیعت تجارتتان را مشخص کند چون در غیر این صورت لوگو نمیتواند کار خودش را خوب انجام بدهد.
طراحی لوگویی که شما انجام داده اید باید تأثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان داشته باشد. در حقیقت اصلا هدف از طراحی کردن لوگوها هم همین است که بر روی مشتریان تأثیری داشته باشیم. شما باید به این فکر کنید که یک لوگویی طراحی کنید که افرادی که آن را مشاهده می کنند چنان از آن تأثیر بپذیرند که همان لحظه تبدیل به مشتریان وفاداری برای شرکت شما شوند. هرچقدر که تأثیر وجود لوگو بیشتر باشد احتمال این که تعداد مشتریان وفادار شرکتها افزایش پیدا کنند بیشتر می شود. بنابراین شما باید این لوگو را به شیوه ای تأثیرگذار طراحی کنید. یکی از مهم ترین نکته ها در زمینه طراحی لوگو به شیوه تأثیرگذار این است که شما باید به تأثیر اولیه لوگو توجه داشته باشید. در صورتی که این لوگو به شیوه ای طراحی شده باشد که تأثیر اولیه آن بر روی مخاطبین خیلی زیاد باشد؛ می توانید نتیجه بگیرید که در آینده نیز این تأثیر بر روی آنان ادامه خواهد داشت. بنابراین سعی کنید لوگوهایی که طراحی می کنید به شیوه ای باشند که مخاطبین و افرادی که به آنها نگاه می کنند از همان اول تحت تأثیرشان قرار داشته باشند.
یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین پارامترهایی که شما به هنگام طراحی کردن لوگوها باید درنظر داشته باشید این است که به رنگها توجه کنید. رنگ ها یکی از مهم ترین عواملی هستند که میتوانند تعیین کننده میزان موفق شدن و یا شکست خوردن یک لوگو باشند. در صورتی که شما به عنوان یک تجارت قصد داشته باشید تا یک لوگوی مناسب برای کار خودتان طراحی کنید؛ یکی از بهترین و کلیدی ترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید این است که از رنگهای مناسب استفاده کنید. البته استفاده کردن از رنگ های مختلف برای تجارت های مختلف متفاوت میباشد. به عنوان مثال در صورتی که شما بخواهید از رنگ قرمز برای یک لوگو استفاده کنید؛ این موضوع بدین معنی می باشد که تجارتی که صاحب این لوگو است؛ دارای برندی است که پرانرژی و هیجان انگیز می باشد و معمولاً برندهایی که با نسل جوان در ارتباط می باشند دارای چنین لوگوهایی می باشند.
و یا به عنوان مثال در صورتی که در طراحی لوگوی مربوط به یک برندی، از رنگ آبی استفاده شود این موضوع به این معنی است که این برند بیشتر مرتبط با موضوعات اجتماعی می باشد. به این دلیل که از نظر روان شناسی رنگ، رنگ آبی احساسات باهم بودن و احساس هوش اجتماعی را در ذهن انسان ایجاد می کند و به همین دلیل هم هست که شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک سعی میکنند تا در لوگوهایشان از رنگ های آبی استفاده کنند و بنابرین در صورتی که یک تجارتی تصمیم بگیرد که یک صفحه شبکه های اجتماعی ایجاد کند، باید حتماً رنگ آبی را به عنوان یکی از رنگ های کلیدی و اولیه در کار طراحی لوگوی خودش قرار دهد.
بنابراین استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی لوگوها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید درنظر داشته باشید و باید حتماً از رنگهای مناسب استفاده کنید. رنگهایی که برای طراحی لوگو استفاده میکنید باید علاوه بر این که متناسب با هدفی که از ایجاد کردن تجارت داشتهاید باشند و همچنین باید دارای همخوانی با اشکالی که در این لوگو قرار دارند نیز باشند. علاوه بر آن موضوع تضاد رنگ ها (کنتراست) هم یکی دیگر از موضوعاتی است که در طراحی لوگو تأثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین شما باید لوگوهایی با طراحی رنگ های متناسب با هدف تجارت و همچنین با اشکال موجود ارایه کنید.
در صورتی که شما می خواهید یک لوگو برای شرکت خودتان ایجاد کنید؛ باید کاری کنید که این لوگو به گونه ای باشد که اطمینان داشته باشید که به نتیجه برسد. شما باید در طراحی این لوگو بهترین تلاش خودتان را بکنید. همچنین باید از قبل بدانید که مخاطبینتان ممکن است از چگونه لوگویی خوششان بیاید. به عنوان مثال ممکن است مخاطبین شما به گونه ای باشند که از یک نوع مخصوصی از لوگوهای خاص خوششان بیاید که در چنین شرایطی کاری که شما باید انجام دهید این است که تضمین دهید که لوگویی تولید میکنید که این مخاطبین می خواهند. همچنین یکی از بهترین کارهایی که در این رابطه می توانید انجام دهید این است که از افرادی که در این زمینه متخصص می باشند کمک بگیرید.
در مجموع شما باید به این نکته توجه داشته باشید که لوگو برای شرکت شما بسیار مهم است و در صورتی که بتوانید یک لوگوی مناسب برای تجارتتان ایجاد کنید که پاسخگوی نیازهایی که شما دارید و همچنین نیازهایی که مشتریانتان دارند باشد میتوانید در این کار موفق شوید.