یکی از ترفندهای کلیدی و مهمی که شما می توانید در این رابطه بکار ببرید این است که ایده های مختلف طراحی های لوگو را در کنار هم جمع کنید و سعی کنید تا از میان این ایده ها، ایده ای را که از همه بهتر است انتخاب نمایید. در صورتی که ایده های مختلفی را که برای طراحی کردن لوگو وجود دارد جمع آوری، مطالعه و بررسی کنید می توانید به نتیجه مطلوب تری برسید. بهتر است که هنگامی که این ایده ها را بررسی می کنید سعی کنید تا نقاط مشترک این ایده ها را بررسی کنید تا ببینید که این ایده ها در کدام نقطه ها مشترکند و سپس سعی کنید بر این اساس از این وجه شباهت های میان این ایده ها الهام بگیرید و کار را بهتر انجام دهید. شما می توانید به هنگامی که این ایده ها را با هم تلفیق می کنید به همبستگی میان این ایده ها بیشتر از تفاوت هایی که دارند توجه کنید و سعی کنید ایده های ایجاد کنید که شبیه به این ایده ها باشد.
تحقیقات نشان داده است که چشم انسان بیشتر تمایل دارد تصاویری را ببیند که به جای این که استاتیک و ایستا باشند؛ حالت پویایی (دینامیکی) داشته باشند. شما برای این که اشکال را از حالت ایستایی خارج کرده و به حالت پویایی درآورید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. از جمله این که می توانید شیوه ترتیب اشیا را عوض کنید و یا این که می توانید جهت فلش ها و یا شکاف ها را تغییر دهید و یا این که میزان کلفتی و یا نازکی خطوط را در بخش های مختلف تغییر دهید و یا این که اندازه آنها را زیاد و یا کم کنید و یا کارهایی از این قبیل. انجام این کارها باعث می شود که طرح کلی شکل شما به جای این که حالت ایستایی داشته باشید حالت دینامیکی داشته باشد بنابراین این کار به شما کمک می کند تا بهتر از گذشته بتوانید کیفیت لوگوی خودتان را ارتقا دهید. به این دلیل که پویا کردن اشیا باعث می شود که جاذبه بیشتری داشته باشند بنابراین به این روش تعداد مشتریانی که ممکن است شما داشته باشید افزایش پیدا می کند.
شما می توانید برای این که طراحی لوگوی خودتان را برای مشتریان و مخاطبین جذاب تر کنید؛ شکل را به صورت لایه لایه طراحی کنید. شما می توانید از فضاهای نگاتیو استفاده کنید تا اجسامی ثانویه را در طراحی ایجاد کنید و به این شکل اصطلاحا "لایه" های جدیدی را به شکل اصلی اضافه کرده باشید. شما همچنین می توانید این لایه ها را به صورت سلسله مراتبی ایجاد کنید . به این معنی که یک سلسله ای از لایه های مختلف به هم اضافه کنید تا در نهایت یک سلسله مراتب از شکل های بصری ایجاد شود. (این روش یعنی ایجاد کردن یک دنباله ای از اشکال به این شیوه می تواند یکی از موثرترین روش ها برای اضافه کردن لایه ها به کار باشد). انجام کارهایی مانند این کار می تواند منجر به این شود که مخاطبین احساس کنند که لوگوی شما دارای شکل جذاب تری می باشد. این کار همچنین منجر می شود که آنها شکل مربوط به لوگوی شما را سریع تر به خاطرشان بسپارند و به این شیوه ممکن است به خاطر سپردن این نوع اشکال برای مشتریان و مخاطبین نسبت به اشکالی که این حالت را ندارند خیلی راحت تر باشد.
به دنبال ارتباطاتی باشید که میان فعالیت های برند و شکل های برند وجود دارد. سعی کنید این ارتباطات را دریابید. ببینید که برندهایی که دارای شکل های مخصوصی هستند چگونه فعالیت هایی را انجام می دهند. همچنین سعی کنید بررسی کنید که مخاطبین شما چگونه طراحی لوگوهایی را دوست دارند.
شما با مطالعه این اطلاعات در حقیقت "زبان بصری" را مطالعه می کنید که مرتبط با صنعتی است که شما در آن کار می کنید. شما بررسی می کنید که هرکدام از نمادها و بخش های کوچک اشکالی که در طراحی های لوگوهای مربوط به تجارت هایی است که در صنعت شما کار می کنند به چه معنی هستند و هرکدام از آنها برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرند.
شما باید بررسی کنید که هرکدام از این بخش های طراحی مانند فضا، نور چه اثری را بر روی مخاطبین می گذارد و نشان دهنده چه چیزهایی می باشد و بیشتر چه برندهایی از آن استفاده می کنند. در صورتی که به شکل دقیق بررسی کنید خواهید دید که اکثر این نمادها نمادهایی هستند که مرتبا تکرار می شوند بنابراین در صورتی که شما بتوانید این نمادها را درک کنید کارتان خیلی راحت می شود.
یکی دیگر از نکته هایی که در طراحی لوگو باید به آن توجه زیادی بکنید این است که باید به استفاده از فضاهای نگاتیو توجه کنید. این فضاها فضاهایی هستند که دارای رنگ هایی هستند که مخالف با رنگ اصلی است که در لوگو مورد استفاده قرار گرفته اند. شما باید این فضاهای نگاتیو را به عنوان ابزاری بسیار مهم برای طراحی لوگوهایتان مورد استفاده قرار دهید. این فضاها برای این مورد استفاده قرار می گیرند که یک تعادلی را میان رنگ ها در طراحی لوگو ایجاد کنند. به بیان بهتر در صورتی که چنین فضاهایی وجود نداشته باشند ممکن است طراحی لوگوها خیلی سخت باشد. بنابراین سعی کنید حتما از چنین فضاهایی که دارای رنگ های نگاتیو می باشند در طراحی لوگوهایتان استفاده کنید و سعی کنید تا بهترین استفاده را از این فضاها انجام دهید. طراحی های لوگوی معروف و موفق همگی از چنین فضاهایی استفاده می کرده اند و به این شیوه موفق می شدند تا یک تعادل مناسبی را در میان رنگ های لوگوهایشان بوجود بیاورند.