قبل از این که یک لوگو برای خودتان ایجاد کنید؛ خیلی مهم است که از هویت برندتان باخبر باشید. شما باید این سوالات را از خودتان بپرسید که: برند ما چکار می کند؟ قرار است کدام مشکلات مخاطبین را حل کنیم؟ قرار است به نیازهای کدام نوع از مشتریان پاسخ دهیم؟ و سوالاتی از این قبیل.
در صورتی که شما بتوانید به این سوالات پاسخ دهید می توانید ایده های اولیه را برای تولید کردن لوگوی مناسب برای برندتان داشته باشید.
هرچقدر که یک لوگو بیشتر در ذهن ها بماند، لوگوی قوی تری می باشد. شما برای این که یک لوگوی باکیفیت ایجاد کنید باید حتما کاری کنید که این لوگو در ذهن افرادی که آن را نگاه می کنند بماند. شما باید سعی کنید تا از طراحی های قوی و رنگ های مناسب استفاده کنید و المان های زیادی در آن بکار ببرید و هرچقدر که این کار را بهتر انجام دهید شانس این که لوگوی باکیفیت تری داشته باشید بهتر است.
همانطور که می دانید رنگ ها می توانند باعث شوند که احساسات افراد تحریک شوند. در صورتی که می خواهید یک لوگویی ایجاد کنید که احساسات افراد را به خوبی تحریک کند؛ باید اهمیت استفاده کردن از رنگ ها را درنظر داشته باشید. شما باید دو نوع رنگ را در طراحی لوگو استفاده کنید: رنگ های اولیه و رنگ های ثانویه. تحقیقاتی که در زمینه روانشناسی رنگ ها صورت گرفته است نشان داده است که این رنگ ها یکی از مهم ترین عواملی هستند که بر روی طراحی های لوگو تاثیر دارند.
لوگوی یک برند باید حالتی داشته باشد که شما مجبور نباشید هر چند وقت یک بار آن را تغییر دهید. لوگویی که برای برند خودتان استفاده می کنید باید به گونه ای باشد که حتی در برخی از موارد برای سالها هم بتوانید از آن استفاده کنید. چون لوگوی شما مشخص کننده برند شما می باشد بنابراین بهتر است سعی نکنید آن را تغییر دهید. یک مثال خوب از لوگویی که سال هاست برای یک برند بدون تغییر مانده است؛ مربوط به برند کوکا-کولا می باشد که از سال 1987 تاکنون بدون تغییر باقی مانده است.
ممکن است لوگوی شما بر روی کاغذ خوب نشان داده شود ولی در پلتفرم های دیجیتالی خوب نشان داده نشود. شما باید اطمینان حاصل کنید که لوگوی خودتان را به گونه ای طراحی کرده اید که برای تمام پلتفرم ها خوب نشان داده شود. به عنوان مثال ممکن است لوگوی شما بر روی تی شرت ها و یا پست های شبکه های اجتماعی و یا برندها و یا هر جای دیگری نشان داده شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که کیفیت آن پایین نمی آید.