هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

تبلیغات موفق

قبل از ساخت یک تبلیغ باید به تفاوت‌ها و مزیت‌های رقابتی خود توجه کنید. چه چیزی باعث می‌شود که یک مشتری از شما خرید کند و به سراغ رقبای شما نرود؟ این دقیقا آن چیزی است که باید در تبلیغات خود به آن اشاره کنید. در واقع این شانسی است که رقبای شما از آن بی بهره هستند. البته اگر واقعا مزیتی نسبت به رقبا دارید که قابل توجه باشد. مزیتی که برای مشتریانتان نیز یک ارزش باشد، زیرا هر تفاوتی یک مزیت رقابتی نیست.

در تبلیغ نویسی اگر در تبلیغ خود کاربر را دعوت به انجام کاری می‌کنید باید دلیل دعوت خود را مشخص کنید. در واقع به کاربر دلیلی بدهید که از شما خرید کند و به تبلیغ شما اهمیت بدهد.

حواستان باشد که مزیت رقابتی شما نباید تنها یک ویژگی باشد که در مدت زمانی کوتاهی توسط رقبایتان تکرار می شود. اما سیاست شما در قیمت گذاری، سیاست شما در خدمات دهی و.. می تواند یک مزیت رقابتی باشد.

1. همیشه تبلیغ کنید، حتی اگر شناخته‌ شده هستید؛

برخی معتقدند فقط وقتی کسب‌وکاری سود کمی دارد و در پیشرفت خود مانده باید تبلیغ کند؛ در حالی که حتی برندهای بزرگ و شناخته‌شده هم نیاز به تبلیغ دارند. حتماً شما هم تبلیغات این برندهای شناخته‌شده را در سطح شهر یا در تبلیغات تلویزیونی و حتی پیامک‌های تبلیغاتی دیده‌اید. تنها تفاوت این است که وقتی کاری خوب پیش نمی‌رود، تبلیغات باید به تعداد بیشتر و قوی‌تر انجام شود تا مردم نسبت به آن آگاه شوند.

2. نشان دهید که محصولات جدید و متفاوتی برای عرضه دارید؛

هدف از تبلیغ کردن، ایجاد نیاز در مخاطب نیست. این نیاز از قبل با پیشرفت تکنولوژی در مردم ایجاد شده. شما باید بتوانید محصولات جدید را جایگزین محصولات قدیمی کنید. مردم به دنبال محصولات جدید و متنوع هستند. این نوآوری می‌تواند در طرز استفاده از یک دستگاه، در طراحی، در کاربرد یا در نوع خدماتی که ارائه می‌دهید باشد. در تبلیغاتتان نشان دهید که از رقبایتان متمایزید و چیزهای تازه‌تری برای عرضه به مشتری دارید

3. برای مخاطب خاصتان تبلیغ کنید؛

سعی نکنید با یک تبلیغ همه اقشار جامعه را هدف بگیرید و همه مردم در هر سنی، از هر جنسی و هر تحصیلاتی را به خرید از محصولات یا استفاده از خدماتتان دعوت کنید؛ زیرا همان‌طور که در زندگی هم هرگز نمی‌توانید همه را از خود راضی نگه‌دارید با یک تبلیغ کلی هم به جایی نخواهید رسید. قطعاً محصولات یا خدمات شما هم به درد همه مردم جامعه نمی‌خورد. پس ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و شما قرار است به چه افرادی خدمت‌رسانی کنید.

اگر بیشتر پای تلویزیون هستند از تبلیغات تلویزیونی استفاده کنید. اگر هر روز در اتوبان‌ها به سر کارشان می‌روند از بیلبورد استفاده کنید. اگر جوانانی موبایل به دست هستند شبکه‌های اجتماعی آنلاین و تبلیغات پیامکی را برای تبلیغ انتخاب کنید. تبلیغات پیامکی برای قشر میان‌سال که احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی فعالیت چندانی ندارند اما از پیامک‌های تلفن همراهشان استفاده می‌کنند نیز مناسب خواهد بود.

4. هدفتان از تبلیغ را مشخص کنید؛

برای داشتن تبلیغات موفق، از همان ابتدای امر و قبل از شروع کار باید هدفتان مشخص باشد. مثلاً اگر یک کافی‌شاپ تاسیس کرده‌اید و قصد دارید مردم منطقه و اهالی محل را از بازگشایی یک کافی‌شاپ دنج و منوی جذابش آگاه کنید استفاده از بیلبود در اتوبان‌های شهر بی‌معنی است؛ به جای این کار بهتر است از تبلیغات پیامکی که به صورت هدفمند برای یک محله یا شهر خاص پیامک ارسال می‌کند استفاده کنید. در عوض برای آگاه کردن مردم از تأسیس یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و یا تبلیغات تلویزیونی که در سراسر کشور پخش می‌شوند را انتخاب کنید.

5. تبلیغ کافی نیست، روی کیفیت هم کار کنید؛

اینکه فقط به تبلیغاتتان متکی باشید کافی نیست. تبلیغات فقط کمک می‌کند تا مردم به سراغ شما بیایند؛ اما آنچه شما را در یاد ایشان زنده نگه می‌دارد و حتی می‌تواند آن‌ها به یک مبلغ تبدیل کند کیفیت محصولات و خدمات شماست. یک محصول باکیفیت با خدمات پس از فروش عالی و برخورد خوب پرسنل، همیشه در ذهن و خاطره مشتری باقی می‌ماند.

مشتری نه‌تنها برای خریدهای بعدی دوباره به شما مراجعه می‌کند، بلکه حتی اطرافیانش را هم به خرید از شما تشویق خواهد کرد. در مقابل، یک محصول بی‌کیفیت باعث می‌شود مشتری دیگر از شما خرید نکند و حتی در جمع دوستان و آشنایان از خدمات بد و کیفیت ناکافی محصولاتتان بگوید و آن‌ها را از خرید منصرف سازد. در این شرایط عملکرد تبلیغات شما کاهش خواهد یافت

6. برای یک تبلیغ موفق، حس خوبی به مخاطب القا کنید؛

این حس خوب می‌تواند از طریق به تصویر کشیدن یک خانواده شاد، استفاده از رنگ‌های روشن و فرح‌بخش، شوخ‌طبعی یا زنده کردن عواطف و احساسات لطیف انسانی به مخاطب منتقل شود. وقتی مشتری حس خوبی از تبلیغ شما بگیرد، علاوه بر اینکه بیشتر در خاطرش باقی می‌ماند، با دیدن محصولات شما ناخودآگاه احساس خوبی پیدا خواهد کرد و احتمال اینکه به سمت آن کشیده شود بیشتر خواهد بود.

7. خلاق باشید؛

خلاقیت باعث جلب‌توجه می‌شود. از خلاقیتتان در انتخاب رسانه منتقل‌کننده تبلیغ، طراحی تبلیغ و پیامی که به مخاطبان منتقل می‌کنید استفاده کنید و آن‌ها را به سمت خود جذب کنید.

8. درباره رقیبانتان تحقیق کنید و آن‌ها را بشناسید؛

یکی دیگر از رموز داشتن تبلیغات موفق، آنالیز بازار است. محصولاتی که رقیبانتان تولید می‌کنند چه نقطه‌ضعف‌ها و ویژگی‌های خوبی دارد؟ شما هم در محصولاتتان از آن نقاط قوت استفاده کنید و ضعف‌ها و نواقص را برطرف کنید تا از رقبا پیشی بگیرید. ببینید رقبا در کجا تبلیغ کرده‌اند و بیشتر مشتریانشان را از چه طریق به دست می‌آورند. عرصه‌های پرمخاطب را برایشان خالی نگذارید و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از تبلیغ در عرصه‌های کم مخاطب صرف‌نظر کنید.

9. با حرفه‌ای‌ها کار کنید؛

اگر قصد دارید یک بیلبورد تبلیغاتی اجاره کنید، بهتر است تصویری حرفه‌ای و خاص را به نمایش بگذارید تا حرفه‌ای بودن شما را به مخاطب القا کند. استفاده از یک طرح ضعیف و بی‌کیفیت، نشان می‌دهد که شما به مقدار کافی برای کار خود هزینه نکرده‌اید و یا برای آن ارزش قائل نیستید و این حس خوبی را به مخاطب منتقل نمی‌کند.

این مسئله درباره بقیه موارد هم صدق می‌کند. مثلاً اگر قصد دارید یک آگهی بازرگانی تلویزیونی داشته باشید از یک کارگردان مجرب کمک بگیرید. در تبلیغات پیامکی نیز از ارائه‌دهنده‌های سرویس‌های پیامکی مجرب که پنل کاملی همراه با پشتیبانی قوی و پاسخگو دارند، استفاده کنید و حتماً برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی از مشاورانی که در این زمینه تخصص کافی دارند، کمک بگیرید.

10 .مخاطب را ترغیب به خرید نمایید؛

رازهای موفقیت در تبلیغات اینکه فقط بگویید ما هستیم و فلان محصولات یا خدمات را عرضه می‌کنیم کافی نیست. اگر هدف شما تبلیغاتتان آنلاین است، یک دکمه فراخوان عمل یا به اصطلاح کال تو اکشن (CTA) برای سفارش، خرید و تماس طراحی کنید تا مخاطب بعد از مشاهده تبلیغ بلافاصله امکان تبدیل‌شدن به مشتری را داشته باشد.

هم‌چنین اگر از سرویس‌های پیامکی استفاده می‌کنید از مخاطب بخواهید برای سفارش کالا متن خاصی را به شما پیامک کند تا با ایشان تماس بگیرید. به‌این‌ترتیب، مخاطب بلافاصله بعد از مشاهده تبلیغ شما می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند، سؤالاتش را بپرسد و در صورت نیاز سفارش دهد. وقت را هدر ندهید. شاید اگر تبلیغ را ببیند و بگذرد دیگر فراموش کند با شما تماس بگیرد.

11. یک اضطرار در مخاطب ایجاد کنید؛

ایجاد اضطرار در تبلیغ برای اینکه مخاطب را ترغیب کنید که بر روی دکمه تماس کلیک کند یا با ارسال پیامک، متن موردنظر را در همان لحظه برای شما پیامک کند، باید یک احساس فوریت یا اضطرار در وی ایجاد کنید. کاربر باید به این باور برسد که وقت زیادی ندارد و باید همین الآن این کار را انجام بدهد وگرنه یک فرصت استثنایی را از دست خواهد داد.

به این منظور می‌توانید محدودیت زمانی در نظر بگیرید یا با مخاطب یک معامله کنید. این معامله یا حتی نوع تبلیغ شما باید به‌قدری جذاب و مهیج باشد که مخاطب نتواند در برابر آن مقاومت کند و کار را به تعویق بیندازد. ما در مطلب معجزه دیوانه وار تبلیغات پیامکی برای تخفیف‌های لحظه آخری مثال‌های زیادی برای این مورد بیان کرده‌ایم که می‌تواند مفید باشد.

12. تبلیغات موفق هزینه‌بر است، اما این هزینه باید بازگردد؛

تبلیغات نیاز به هزینه‌های زیادی دارد؛ بنابراین همه‌چیز را بسنجید تا یک تبلیغات موفق داشته باشید که بتواند با افزایش تعداد مشتری‌ها، مخارجتان را به سود تبدیل کند و نه‌تنها هزینه‌ها جبران شوند بلکه بسیار بیشتر از آن عایدتان گردد. به این منظور تمام نکات گفته‌شده را در نظر بگیرید. دقت کنید که تمام عناصر تبلیغ از نوع پیامی که منتقل می‌کنید تا نحوه انتقال آن، مخاطبانتان و زمان‌بندی به‌درستی انجام شده باشند و برگشت سرمایه انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد