هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

11 مرحله برای این که طراحی لوگو را بهتر انجام دهید (بخش دوم)

 


6) سعی کنید در طراحی ها کلی نگر باشید.

نیازی نیست که لوگوهایی که شما طراحی کرده اید به گونه ای باشند که ایده های کلی را با جزئیات کامل ارایه کند. در حقیقت نیازی نیست که شما تمام ایده های خودتان را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که جوهره و چکیده آن چه که شرکتتان می کند و هویتی که شرکت و برندتان دارد را به صورت کلی به مخاطبین و مشتریانتان از طریق یک تصویر ارایه کنید. شما باید سعی کنید تا این کار را به صورت کلی انجام دهید و اصلا نیازی نیست که به صورت جزئیات تمام کارهایی را که انجام می دهید ارایه کنید.

هدف اصلی از طراحی کردن لوگو این است که شما بتوانید یک ارتباط معقول و عمیقی را با مخاطبین و مشتریانتان ایجاد کنید و برای اینکه چنین ارتباطی را با این افراد برقرار کنید اصلا نیازی ندارید که تمام جزئیات برندها را مورد بررسی قرار دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به طور کلی هویت برندتان را بررسی کنید و سعی کنید این هویت را به صورت کلی در قالب یک شکل نمادین در لوگویتان برای مشتریان و افرادی که آن را می بینند؛ ارایه کنید.


7) از سمبل هایی استفاده کنید که به هویت و ماهیت برندتان مرتبط باشند.

هنگامی که صحبت استفاده از سمبل ها و نشانه ها می شود؛ مهم ترین نکته ای که به ذهن می آید این است که چگونه باید از این سمبل ها و نمادها استفاده کرد؟ پاسخی که کارشناسان به این سوال می دهند این است که شما باید از نمادها و سمبل هایی استفاده کنید که از همه بیشتر با هویت و ماهیتی که برندتان دارد مرتبط باشند. شما باید بررسی کنید که برای برندتان چه نمادهایی لازم است و بهتر است برای این که هویت برندتان را به بهترین شکل ممکن بیان کنید از چه نمادهایی استفاده کنید.

نمادها و سمبل هایی که شما در طراحی لوگو مورد استفاده قرار می دهید از مهم ترین پارامترهایی هستند که می توانند بر روی هویت برندتان اثر داشته باشند. شما باید بررسی کنید که آیا نمادها و سمبل هایی که آنها را برای بکار بردن در شکل لوگویتان مورد استفاده قرار داده اید این قابلیت را دارند که به تمامی، هویت و ماهیت برند شما را نشان دهند؟ آیا این نمادها و سمبل ها را می توانید به عنوان نمادهای ایده آل برای نشان دادن هویت و ماهیت برند مورد استفاده قرار دهید؟ و سوالاتی از این قبیل.


8) از المان های کنتراست استفاده کنید.

از المان های کنتراست در کارتان استفاده کنید. به عنوان مثال از شکل های صاف در کنار شکل های تند استفاده کنید و یا از خطوط تیره در کنار خطوط روشن استفاده کنید و یا از نمادهای ایستا در کنار نمادهای پویا و دینامیک استفاده کنید و یا از نمادهای مثبت در کنار نمادهای منفی استفاده کنید و به طور کلی سعی کنید از المان ها و اشکالی استفاده کنید که با هم متناقض می باشند و با هم کنتراست دارند. در صورتی که از اشکالی استفاده کنید که با هم دارای کنتراست نمی باشند احتمال این که بتوانید یک لوگویی برای خودتان طراحی کنید که کاربرد خوبی داشته باشد و مخاطبین را به خودش جلب کند و برای آنها جذاب باشد خیلی کم می باشد. بنابراین شما باید سعی کنید تا از المان هایی استفاده کنید که با هم در تضاد باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته اند ثابت کرده اند که لوگوهایی که در آنها از شکل های متضاد و دارای کنتراست استفاده می شود نسبت به لوگوهایی که در آنها از چنین شکلی استفاده نمی شود؛ دارای جذابیت بیشتری می باشند.


9) از المان های متنوع استفاده کنید.

از دیگر نکته هایی که شما باید حتما به هنگام طراحی کردن لوگو درنظر داشته باشید این است که از المان هایی استفاده کنید که دارای تنوع زیادی باشند. در صورتی که شما بخواهید تنها از یک نوع المان برای اشکال استفاده کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان با موفقیت انجام شود. تحقیقات نشان داده است که لوگوهایی که در آنها از المان های مختلف و متنوعی استفاده می شود نسبت به لوگوهایی که تنها یک المان (و یا چند المان محدود) برای طراحی شکل لوگو را مورد استفاده قرار می دهند جذابیت بیشتری دارند و تعداد مخاطبین و افرادی که لوگوهای مربوط به این گونه تجارت ها را می پذیرند و مشتری این تجارت ها می شوند بیشتر است. بنابراین سعی کنید به جای اینکه از چند المان محدود استفاده کنید از چندین المان متنوع استفاده کنید. انجام این کار باعث می شود که هم تنوع کاری شما بالا رود و هم این که شکل لوگویی که شما تولید کرده اید جذاب تر و خواستنی تر شود که احتمال این که این لوگو در ذهن مخاطبین شما بماند بیشتر می شود.


10) سعی کنید از اشکال پراکنده در طراحی هایتان استفاده کنید.

برای این که در شکل هایتان یک احساس نور و سایه بدهید بهتر است که المان هایی که مورد استفاده قرار می دهید؛ المان هایی باشند که از همدیگر پراکنده باشند. شما با این کار می توانید تصاویری را ایجاد کنید که احساس مثبت تری را به مخاطبین و افرادی که آنها را می بینند القا کنند و به این شیوه تصاویر را جذاب تر ایجاد کنید. طراحی کردن تصویر لوگو به این شیوه به مخاطبین و مشتریانتان احساس مثبتی می دهد و برای آنها جذاب می باشد.


11) سعی کنید در استفاده کردن از جزئیات در تصاویر دقیق باشید.

با این که همانطور که در بالا ذکر شد بهتر است تصاویری را طراحی کنید که دارای جزئیات کمتری باشند؛ ولی با این حال در صورتی که می خواهید در تصاویرتان حقیقتا از جزئیاتی استفاده کنید؛ باید سعی کنید کاری کنید که این جزئیات به صورت دقیق و منظمی در تصویر وجود داشته باشند. در صورتی که در طراحی کردن جزئیات دقت کافی را نداشته باشید؛ با مشکل مواجه خواهید شد و میزان جذابیت شکلتان و در نتیجه میزان جلب مشتری کاهش پیدا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد