هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

ثبت علامت تجاری کمپانی (1)

چه زمانی باید نام و لوگوی کمپانی را به عنوان علامت تجاری به ثبت برسانید؟


کمپانی ها باید هرچه سریع تر، علامت تجاری خودشان را به ثبت برسانند به این دلیل که از مشکلاتی که در آینده ممکن است ایجاد شود، جلوگیری کنند. دل ریزو بیان می کند که برخی از تجارت های کوچک ممکن است قبل از این که علامت تجاری را برای خودشان به ثبت برسانند، سعی کنند درباره برند خودشان تبلیغ کنند و برای این کار زمان و هزینه زیادی خرج کنند. ولی بعد از مدتی ممکن است متوجه شوند که به این دلیل که هنوز با وکیل خود درباره به ثبت رساندن علامت تجاری کمپانی صحبت نکرده اند و هنوز علامت تجاری برای کمپانی خود انتخاب نکرده اند؛ کمپانی های دیگری بیایند و کالاهای خودشان را با استفاده از علامتی که آن ها دارند به فروش برسانند. در این صورت این کمپانی ها ضرر زیادی می خورند.



علاوه بر آن، تجارت هایی که قبل از این که با وکیلشان درباره به ثبت رساندن علامت تجاری برای برند صحبت کنند، پول زیادی را برای این کار سرمایه گذاری می کنند، ممکن است بعد از این که تصمیم بگیرند که علامت تجاری را برای برند خودشان ثبت کنند؛ با مشکل مواجه شوند و نتوانند این کار را انجام بدهند. در این صورت تمام پولی که در گذشته صرف کرده بودند به هدر می رود.

به عنوان مثال ممکن است کمپانی مقدار زیادی پول صرف تبلیغات برای یک برند کند ولی وقتی که سعی کرد علامت تجاری برای این برند ثبت نماید، با این مشکل مواجه شود که نام برند قابل ثبت شدن نیست! و با این نام، این کمپانی نمی تواند برای خودش علامت تجاری ثبت کند. چنین محدودیت هایی وجود دارند. به عنوان مثال، مدیر و مشاور اصلی شرکت سویفت فیلینگز، تراویس کرابتری بیان کرده است که نام هایی مانند "بهترین شیرینی" و یا نام هایی از این قبیل که مستقیما به فرآورده اشاره می کنند، قابل اعمال نمی باشند. و یا نام هایی توصیفی مانند "شیرینی زرد" که مستقیما سعی می کند صفتی را به شیرینی بدهد قابل قبول نیست به این معنی که در صورتی که یک کمپانی که دارای این نام است بیاید و تقاضای ثبت علامت تجاری بدهد؛ با تقاضای این کمپانی مخالفت می شود.

کرابتری بیان می کند که "نام هایی که خیلی نامرتبط با کالا و یا خدمات هستند، شانس پذیرفته شدن بیشتری دارند. این موضوع برای ایجاد کردن یک برند خیلی مهم است. شما باید نامی را برای برند انتخاب کنید که دارای محتوای لازم باشد و بتوان آن را به عنوان یک علامت تجاری کمپانی به ثبت رسانید. در عین حال نامی که باید انتخاب کنید، باید درباره آن چه که قرار است می فروشید اطلاعات دقیقی به شما بدهد"

او همچنین بیان می کند که در صورتی که شما یک فرآورده و یا خدماتی داشته باشید که مردم آن را می خواهند، اطمینان داشته باشید که بعد از مدت کوتاهی دیگران سعی خواهند کرد از شما تبعیت کنند و از آن کپی برداری می کنند. با این که به ثبت رساندن یک علامت تجاری حداقل شش ماه به طول بینجامد، ولی در برخی از موارد ممکن است به مدت 1 سال یا بیشتر هم طول بکشد. بنبراین اهمیت شروع کردن این کار، هر چه زودتر، بسیار زیاد است و باید هرچه زودتر این کار را شروع کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد