معانی پنهان لوگوهای معروف
در طراحی معروفترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر میرسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.
Hyundai
بسیاری از افراد تصور میکنند لوگوی "هیوندای" کره جنوبی تنها حرف اول نامش است. اما حرف "H” نماد دو فرد است (مشتری و نماینده شرکت) که با همدست میدهند.
Adidas
آدیداس از نام بنیانگذارش "آدولف داسلر" گرفته شده. در طول زمان لوگوی شرکت تغییر کرده است، اما همیشه شامل سه خط است. این سه خط در زاویهای قرار دارند که با هم یک مثلث را تشکیل میدهند. این مثلث نماد یک کوه است که بهنوبه خود نشاندهنده چالشهایی است که هر ورزشکار با آنها روبرو است.
APPLE
"راب یانوف" طراح لوگوی معروف اپل، درباره رسیدن به این ایده گفت: "مقداری سیب خریدم، آنها در کاسهای قرار دادم و یک هفته مشغولِ کشیدن شکل آنها بودم و سعی داشتم تصویر را به قسمتهای سادهتری تقسیم کنم. وسط کار یک سیب را گاز زدم. و بعد ناگهان متوجه شدم "Bite” (به معنی گاز زدن) همانند اصطلاح بیت "Byte” در کامپیوتر است.
Sony Vaio
دو حرف اول آرم یک موج را تشکیل میدهند که نماد آنالوگ است، درحالیکه دو حرف آخر شبیه اعداد 1 و 0 هستند که نماد سیگنال دیجیتالاند.
Amazon
در نگاه اول، لوگوی آمازون چیز خاصی به نظر نمیرسد. اما با در نظر داشتن فلسفه شرکت طراحیشده است. فلش نارنجی شبیه به یک لبخند است، که نشان میدهد شرکت به دنبال رضایت مشتریان است. همچنین، این فلش از حرف a به z کشیده شده است که نشان دهد شرکت هر نوع محصولی را میفروشد.
BMW
اغلب تصور میشود قسمت مرکزی لوگوی BMW نماد پرههای هواپیماست و به سابقه فعالیت شرکت در فناوری حملونقل هوایی اشاره دارد. اما این لوگو بخشی از پرچم "باواریا" است، منطقهای در آلمان که شرکت از آنجا نشأت گرفت.
LG
لوگوی شرکت الجی چهره یک فرد را نشان میدهد. شرکت الجی این لوگو را نمادی برای حفظ روابط عادی و انسانی با مشتریان خود میداند.
Evernote
فیلها به قدرت حافظه بالا شهرت دارند و میتوانند چهره افراد و حوادث را به خاطر بسپارند. به همین دلیل "اورنوت" که یک اپلیکیشن یادداشتبرداری است، از تصویر فیل استفاده کرده است. اما گوش فیل اندکی تا شده است، درست همانطور که افراد گوشه کتاب را تا میکنند تا بدانند تا کجا مطالعه کردهاند.
Coca- Cola
در لوگوی معروف کوکا کولا، در فضای بین حرف "O” و "L” میتوان پرچم دانمارک را دید. این تشابه کاملاً اتفاقی بوده و شرکت هرگز از این موضوع برای تبلیغ محصولش در کشورهای اسکاندیناوی استفاده نکرد.