هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

هنرگرافیک و طراحی لوگو

5 نکته برای این که یک لوگوی مناسب برای برندتان طراحی کنید


5 نکته برای این که یک لوگوی مناسب برای برندتان طراحی کنید

همان طور که می‌دانید، "لوگو" (Logo) یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در موضوع برند باید در نظر داشته باشید. طراحی کردن لوگو موضوعی است که باید حتماً به آن رسیدگی کرد. برندهایی که لوگوی مناسب دارند؛ نسبت به برندهایی که لوگوی مناسب ندارند، شانس بیشتری برای موثر بودن  و موفقیت دارند. به عبارت دیگر لوگوهایی که در ذهن می ماند؛ نسبت به لوگوهایی که در ذهن نمی ماند؛ از احتمال بیشتری برای موفق شدن در بازاریابی برخوردار می باشند. بنابراین خیلی مهم است که برای برندتان یک لوگوی مناسبی طراحی کنید. شما باید درک کنید که موفق شدن  و یا شکست خوردن تجارت شما ممکن است بستگی مستقیمی به همین موضوع داشته باشد و بنابراین موضوع طراحی لوگو موضوعی است که باید آن را جدی گرفت. باید درک کنید که تجارت شما را با لوگویی خواهند شناخت که مربوط به این تجارت است و همچنین شما می توانید بگویید که لوگویی که برای تجارتتان انتخاب کرده‌اید؛ در حقیقت مانند نشانه و علامتی است که مربوط به برندتان می باشد.

تحقیقات گسترده ای که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که در شرکت‌هایی که لوگوی بهتری برای خودشان طراحی کرده اند؛ شانس موفقیت نسبت به شرکت‌هایی که لوگوی بی‌کیفیت‌تری دارند؛ به طرز بسیار زیادی بیشتر است. بنابراین این که درک کنید که طراحی کردن لوگو برای کار چه اهمیت زیادی دارد؛ موضوعی است که بدون تردید می‌تواند شما را به موفقیت برساند. پس سعی کنید به این موضوع اهمیت زیادی بدهید و سعی نمایید تا کار طراحی لوگو را به شیوه ای که مناسب شرکت و برندتان است؛ انجام دهید. چون لوگویی که شما برای برندتان انتخاب می‌کنید؛ نشانه ای است که می تواند تا حدود زیادی تعیین کننده این باشد که در شرکتتان شکست می‌خورید و یا اینکه پیروز می شوید. لوگوهایی که رنگ های بهتری دارند، مشتریان را بهتر از لوگوهایی که رنگ‌های بی روح تری دارند جذب می کنند. همچنین وقتی که شما در این لوگوها از شکل ها و شمایل بهتری استفاده می‌کنید؛ می‌توانید اطمینان داشته باشید که افراد بیشتری جذب کارتان شوند. بنابراین در مجموع باید به بحث طراحی لوگو توجه کرد. در این مقاله قصد داریم تا 5 توصیه را برای این که طراحی لوگوی بهتری داشته باشید به شما ارایه کنیم.



توصیه اول: سعی کنید منحصر به فرد باشید.

در دنیای رقابتی امروز، شرکت‌های زیادی هستند که برای این که با هم رقابت کنند؛ سعی می‌کنند تا لوگوهای مختلف و متفاوتی را تولید کنند. بنابراین رقابت کردن در این دنیا برای طراحی کردن لوگوهای مختلف، ممکن است کار دشواری باشد. ممکن است شما احساس کنید که لوگوهای زیادی در دنیا هستند که شما برای این که بتوانید با این لوگوهای متنوع رقابت کنید؛ به مشکل برخورد کنید. اما حقیقت امر این است که این چنین نیست. به عبارت دیگر، شما شانس موفق شدن در این زمنه را دارید. ولی باید کمی تلاش کنید. یکی از مهم ترین جنبه هایی که در این راستا باید درنظر داشته باشید این است که باید سعی کنید تا در کارتان منحصر به فرد باشید. در صورتی که در کارتان منحصر به فرد باشید؛ می توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین و هواداران بیشتری را به خودتان جلب کنید. این منحصر به فرد بودن در کار می تواند به شما کمک کند تا در کارتان موفق تر شوید. برای این که منحصر به فرد باشید باید ایده هایی جدید داشته باشید و سعی کنید تا کار طراحی لوگو را به شیوه ای موثر و جدید بررسی کنید.

توصیه دوم: به ایده مرکزی لوگو توجه کنید.

توجه کنید که ایده اصلی که لوگو براساس آن شکل گرفته خیلی مهم است. در صورتی که شما برای انتخاب کردن لوگویتان یک ایده مناسب داشته باشید؛ می توانید کاری کنید که شانس موفق شدنتان در کار افزایش پیدا کند. شما باید به اهمیتی که داشتن یک ایده مناسب برای لوگو برای شما دارد توجه ویژه ای داشته باشید. مفهومی که شما می خواهید طراحی لوگو را بر آن اساس بنا کنید؛ باید مفهومی منحصر به فرد، قوی و با معنی باشد. این مفهوم و ایده اصلی باید هر سه تا از این ویژگی ها را داشته باشد. بنابراین توجه کردن به ایده اصلی که یک لوگو باید داشته باشد یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.



ایده اصلی که طراحی لوگو بر آن اساس قرار دارد؛ باید ایده ای باشد که اول از همه مرتبط با شرکت شما باشد. در حقیقت این ایده باید نشان دهنده هویت برند شما باشد. بنابراین در صورتی که شما یک ایده ای داشته باشید که به خوبی نشان دهنده برند شما باشد؛ می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شده اید.

توصیه سوم: ساده بودن را فراموش نکنید.

یکی دیگر از نکته‌هایی که به هنگام طراحی کردن لوگو باید درنظر داشته باشید این است که باید به موضوع سادگی توجه کنید. در صورتی که طراحی لوگوی شما پیچیده باشد؛ برای شما و تجارتتان مشکل ایجاد می کند. تجارت ها و برندهایی که دارای لوگوهایی هستند که بسیار ساده هستند؛ نسبت به تجارت هایی که لوگوهایی دارند که طراحی کردن آن بسیار پیچیده می باشد؛ از شانس بسیار بیشتری برای موفق شدن برخوردار می باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که وقتی که یک لوگو را به شیوه ای ساده طراحی کنید؛ می‌توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین بیشتری جلب آن شوند. در صورتی که اگر همان لوگو را به شکل پیچیده ای طراحی کنید احتمال این که افراد بیشتری جلب آن شوند کمتر می باشد. بنابراین سعی کنید طراحی لوگو را به شیوه ای ساده انجام دهید. در صورتی که طراحی لوگو به شکل پیچیده انجام شود، کار شما را مشکل برخورد می کند. البته باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که طراحی لوگویی که به شکلی بیش از حد ساده انجام شود نیز، برای شما مشکل ساز خواهد شد و این نوع طراحی نیز قابل قبول نیست.


توصیه چهارم: به رنگ ها در انتخاب لوگو اهمیت بدهید.

یکی از نکته‌های مهمی که شما در طراحی کردن لوگو برای یک شرکت باید درنظر داشته باشید؛ توجه کردن به رنگ‌ها می باشد. اهمیت و تأثیری که رنگ ها بر روی روان انسان ها می‌گذارند؛ بسیار مهم است و روز به روز با پیشرفت علم روان شناسی بر اهمیت آن‌ها افزوده می شود. امروزه شاخه‌ای از علم روان شناسی به نام روان شناسی رنگ ایجاد شده است که بر اهمیتی که استفاده از رنگ ها دارند تأکید می‌کند. بنابراین خیلی مهم است که شما برای کارتان از رنگ‌هایی استفاده کنید که چشم مخاطبین را می‌گیرند. در صورتی که از رنگ‌هایی استفاده کنید که حالت بی رنگ دارند و برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کنند؛ نمی‌توانید موفق شوید. همچنین در صورتی که از رنگ‌هایی استفاده کنید که زیادی تند هستند این امر باعث می شود که آن ها زده شوند. بنابراین به اهمیتی که استفاده کردن از رنگ ها برای شما دارد توجه بسیار زیادی داشته باشید.


توصیه پنجم و پایانی: لوگوی شما باید قابلیت انعطاف پذیری زیادی داشته باشد.

وقتی که شما لوگو طراحی می‌کنید؛ باید حتماً این نکته را درنظر بگیرید که لوگویی که دارید طراحی می‌کنید باید قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد. به این معنی که شکل و شمایل طراحی آن باید به گونه ای باشد که شما بتوانید آن را هم به شکل بزرگ (در ابعاد بزرگ برای مصارف شرکتی) و هم به شکل کوچک (در اسکیل‌های کوچک) تهیه کنید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال فرض کنید که لوگویی وجود داشته باشد که چنین وضعیتی را نداشته باشد (به این معنی که شما نتوانید ابعاد آن را تنظیم کنید) در این صورت، با مشکل مواجه می شوید. به عنوان مثال در صورتی که آن را در وب سایتتان قرار داده باشید؛ وقتی که خواستید این وب سایتتان را برای موبایل بهینه سازی کنید؛ مشکل ایجاد خواهد شد. به این دلیل که لوگوی شما به شکلی است که نمی‌توانید آن را در ابعاد موبایل قرار دهید و همین کار باعث می شود که شرکت شما نتواند وب سایتش را برای موبایل بهینه سازی کند و در نهایت ضرر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد